Ga naar Content

Hoorn Marketing en Hoornse Citymarketeer stoppen ermee

HOORN - Het bestuur van de Hoornse Marketing en de Hoornse Citymarketeer vinden dat er voor de toekomst voor hun geen rol meer is weggelegd en vragen de ondernemersvereniging OSH en de gemeente om eventueel het stokje over te nemen en samen na te denken over de toekomst van de marketing van Hoorn.

Foto: Hoorn Marketing

Het merk 'Ik hou van Hoorn' en de marketing rondom de stad van de Gouden Eeuw staan volgens de organisatie solide en daarom vinden ze het tijd om deze marketing op een andere manier te gaan organiseren. De citymarketeer heeft daarnaast na de zomer aangegeven dat hij aan het einde van dit jaar wilde stoppen. Hierdoor heeft het bestuur van Hoorn Marketing onder andere besloten het stokje over te willen dragen.

Overdracht aan grotere partijen

"Het is daarnaast ook een uitdaging om dit als vrijwilligersbestuur goed uit te kunnen voeren. Er is nog veel werk te doen, met name in het leggen van verbindingen tussen veel partijen. Daarom vindt het bestuur dat het verstandig is als dat werk door meer partijen, of door een grotere partij gedragen wordt", aldus voorzitter Petra Hagemeijer.

Tijdens gesprekken met stakeholders kwam ook naar buiten dat er veel dingen goed gaan maar er ook nog ontwikkelpunten zijn. Die betrokkenen hebben daarnaast een behoefte om meer invloed te hebben op de keuzes die Hoorn Marketing maakt. 

Hoorn Marketing wil zorgen voor een goede overdracht en streeft dit per 1 januari 2020 te kunnen doen. Ze gaan de aankomende tijd in gesprek met de gemeente en de OSH om te kijken hoe de volgende fase van de marketing het beste kan worden georganiseerd en uitgevoerd, en of zij het stokje kunnen overnemen. 

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!

Lees ook