Ga naar Content
West-Friesland

Hoorn genomineerd voor marketingprijs: "Stad is één groot openluchtmuseum"

22 mei 2019, 09.47 uur · Aangepast 23 mei 2019, 13.56 uur
Door: Lotte Stekelbos · Foto: Citymarketing Hoorn

De organisatie 'Hoorn Marketing' is genomineerd voor de nationale citymarketing trofee van 2019. In een tijd waar veel leegstand hoogtij viert in de stad en jongeren geen nieuw huis kunnen kopen, blijkt er toch een vorm van trots voor de stad.

Floor Schouten van Hoorn Marketing vertelt dat de inwoners van Hoorn juist trots zijn op het feit dat er zoveel te doen en te zien is in hun stad. In het gevoel dat leegstand en woningnood de sfeer zouden drukken, herkent zij zich niet. "NBTC Nipo heeft onderzoek gedaan en die wijst uit dat inwoners en bezoekers zich meer verbonden voelen met hun stad. Ze voelen zich juist trotser", aldus Schouten. 

Dertig procent meer bezoekers
Hoorn Marketing is genomineerd voor de prijs mede door de stijging van het aantal bezoekers. In Hoorn waren er 2,8 miljoen bezoeken in 2018. Het jaar ervoor waren dit er zes ton minder. "Hoorn is eigenlijk één groot openluchtmuseum. Er is hier echt van alles te doen", aldus Schouten.

Hoorn Marketing heeft het afgelopen jaar veel tijd en energie gestoken in de slogan 'Ik hou van Hoorn'. Ook dit heeft de stad en organisatie op de kaart gezet, waaruit de nominatie is ontstaan. Op 17 juni is de definitieve uitslag. 

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!