Ga naar Content
West-Friesland

Hoorn Marketing grijpt naast Nationale Citymarketing Prijs 2019

18 juni 2019, 12.40 uur
Door: Lotte Stekelbos · Foto: Hoorn Marketing

De organisatie Hoorn Marketing was genomineerd voor de nationale citymarketingtrofee van 2019 in de categorie stad tot 100.000 inwoners. Bergen op Zoom ging er echter met de winst vandoor.

In een tijd waar veel leegstand in Hoorn hoogtij viert en jongeren geen nieuw huis kunnen kopen, bleek er volgens Hoorn Marketing wel degelijk een vorm van trots te zijn voor de stad. "NBTC Nipo heeft onderzoek gedaan en die wijst uit dat inwoners en bezoekers zich meer verbonden voelen met hun stad. Ze voelen zich juist trotser", vertelde Fleur Schouten van Hoorn Marketing eerder.

Lees ook: Hoorn genomineerd voor marketingprijs: "Stad is één groot openluchtmuseum"

Het nieuws van de nominatie riep bij de lokale politiek juist de nodige verwarring op. "Verschillende werkelijkheden lijken naast elkaar te bestaan. Dit gaat om gevoel en dat onderstreept wat ons betreft het belang van feiten. Want hoe valt dit te rijmen? Meer bezoeken, minder omzet! Winkeliers laten ons weten verbijsterd te zijn over deze cijfers omdat de winkelstraten leeg zijn en zij zich miskend voelen", aldus partijen OP, DRP, PvdA en Fractie Tonnaer.

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!