Ga naar Content

Noord-Hollandse bedrijven spelen bijrol in verkiezing slechtste slogan

Met twee keer ruim zeshonderd stemmen hebben de enige twee Noord-Hollandse genomineerden voor de finale van Neerlands Slechtste Slogan Verkiezing slechts een bijrol gespeeld. 

Foto: Google Streetview

Trokken Noord-Hollandse bedrijven de afgelopen jaren nogal eens aan het langste eind, dit jaar was dat anders. Het Haarlemse Kaashuis Tromp eindigde met 638 stemmen op de 6e plaats met de slogan 'Keuzestress? Wij helpen je graag met een worst kaas scenario'. Het Amsterdamse bedrijf P. van der Veldt Transporten kreeg 609 stemmen voor de slogan 'Geen geëikel recycle' en eindigde daarmee op de 7e plaats. 

De winnaar van dit jaar is Visbar Zilte Zeemeermin uit Arnhem. De slogan 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' kreeg bijna een kwart van de stemmen (1713, 24%).

Opvallend is de nominatie van de slogans van enkele landelijke bedrijven, organisaties en instellingen. Zo eindigde de slogan 'Werken met zinhoud' van UWV op de 2e plaats, 'Shop en kom tot jeselfie' van Groupon op de 4e plaats en 'Verbieb jezelf' van de Bibliotheek op de 9e plaats. 

Lees ook

Vorig jaar won de Larense herenkapper Barbier Rogier de verkiezing met de slogan 'We doen wel vrouwen, maar knippen ze niet' de verkiezing. Vanwege de gemeenteraadsverkiezingen werd er vorig jaar ook een Politieke verkiezingen gehouden. Ook die ging naar Noord-Holland: Zo VRIJ! als een aardbei! van de Beverwijkse politica Kelly Uiterwijk.

In 2014 ging het eerste Noord-Hollandse bedrijf met de dubieuze eer aan de haal. Aannemersbedrijf Braak Velsen zorgde toen voor veel irritatie met de slogan 'Een timmerman timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen-Noord'. 

Lees ook

In 2015 was heibedrijf Steenman Oosterblokker 'de gelukkige winnaar' dankzij de slogan 'Iedere paal gaat erin'

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!

Lees ook