Wat een dag! Blaak en Van der Poel winnen de Ronde, Kelderman ruikt het roze

18 oktober 2020, 19.40 uur

19 oktober 2020, 00.29 uur

Tot dinsdag!

Met mondkapje en champagne viert Van der Poel zijn zege in Vlaanderen - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Van Vleuten: 'Nog nooit gehad dat Anna met me wil rijden'

Van Vleuten niet gefrustreerd: 'Nog nooit gehad dat Anna met me wil rijden' - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Van der Breggen: 'Misschien nog wel blijer dan wanneer ik zelf had gewonnen'

Van der Breggen: 'Misschien nog wel blijer dan wanneer ik zelf had gewonnen' - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Blaak ziet na 13 deelnames droom in vervulling gaan

Van den Broek-Blaak: 'Dit is waarvoor ik heb getraind de afgelopen tijd' - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Blaak maakt Oranjefeest compleet: de samenvatting

Van den Broek-Blaak wint Ronde van Vlaanderen na solo - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Trotse ploegleider Roberts: 'We hebben ze tegengehouden, vandaag mochten ze los'

Roberts: 'Hopelijk kunnen we dit de komende bergetappes herhalen' - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Almeida: 'Bijna onmogelijk het roze vast te houden'

Almeida: 'Het wordt bijna onmogelijk het roze vast te houden' - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Kelderman: 'Ik voel me supersterk, dus dat geeft vertrouwen'

Kelderman: 'Echt niet normaal hoe sterk mijn ploeg is' - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Etappe 15 in de Giro: de samenvatting

Kelderman moet ritzege aan Geoghegan Hart laten, maar komt dicht bij roze - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Van Aert: 'Geen excuses, Mathieu was fractie sterker'

Teleurgestelde Van Aert: 'Geen spijt, maar ik had liever gewonnen' - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Dit zei winnaar Van der Poel na afloop

Blije Van der Poel: 'Dit gevoel is echt onbeschrijfelijk' - NOS

19 oktober 2020, 00.29 uur

Tijd om terug te blikken

Van der Poel wint Vlaanderens Mooiste met half wiel voorsprong op Van Aert - NOS

18 oktober 2020, 17.37 uur

Blaak: 'Hier droomde ik van!'

Chantal Van den Broek-Blaak werd wereldkampioen in Bergen en schreef nog veel meer prachtige koersen op haar naam. En nu staat ook de Ronde van Vlaanderen op haar palmares. "Ben heel blij dat ik hier eindelijk als eerste over de finish mag komen", zei ze stralend. "Dit is waar ik het hele seizoen voor getraind heb. Hier droomde ik van."

"Was echt alles of niks vandaag. Ik probeerde het al bovenaan de Kluisberg. maar toen Annemiek eroverheen klapte, zat ik best wel kapot. Op de Kwaremont was het wel het moment. We zaten er met z'n vieren, dus we konden het spel spelen. Pas bovenop de Paterberg, dacht ik dat het mogelijk was."

"Anna zei gisteren in de meeting al: meiden, ik ben hier voor jullie. Ben heel blij dat ik hier eindelijk als eerste over de finish mag komen. Dit is waar ik het hele seizoen voor getraind heb. Hier droomde ik van."

18 oktober 2020, 17.34 uur

FINISH (RVV-v) - Pieters tweede

Amy Pieters maakt het feest compleet voor Boels-Dolmans. Ze sprint naar de tweede plaats. Kopecky wordt derde, of is het toch Brennauer?

18 oktober 2020, 17.30 uur

2 km (RVV-v) - Blaak mag bijna juichen

Wie zijn die achtervolgers? Van Vleuten en Brown, Brennauer, Ludwig, Pieters en Van der Breggen, Vollering, Longo Borghini en Kopecky. Ze komen geen meter dichterbij. Blaak heeft al 1.09.

18 oktober 2020, 17.26 uur

6 km (RVV-v) - Blaak loopt uit

Seconde voor seconde breidt Blaak haar voorsprong uit. Ze heeft al 0.38 en dat lijkt genoeg voor de zege in de Ronde van Vlaanderen.

19 oktober 2020, 00.29 uur

Van Vleuten vooraf: 'Ga niet genieten van de kasseien'

Van Vleuten vooraf: 'Ik ga niet heel erg genieten van die kasseistroken' - NOS

18 oktober 2020, 17.16 uur

14 km (RVV-v) - Blaak houdt stand

Chantal Blaak begint met een kleine voorsprong aan de Paterberg, Annemiek van Vleuten wilde in de tegenaanval, maar moet weer gaan zitten. Longo Borghini, Pieters, Van der Breggen en Ludwig zijn de eerste achtervolgers.

19 oktober 2020, 00.29 uur

Van der Breggen vooraf: 'Werken voor de ploeg'

Van der Breggen vooraf: 'Gemotiveerd te werken voor de ploeg' - NOS

18 oktober 2020, 17.11 uur

17 km (RVV-v) - Aanval Blaak

Aanval Chantal Blaak! De oud-wereldkampioene heeft een splijtende demarrage op de Oude Kwaremont. Demi Vollering probeert mee te gaan, maar dat lukt niet helemaal. Annemiek van Vleuten zit ingesloten.

18 oktober 2020, 17.06 uur

Van der Breggen in dienst van haar ploeg

Bij het Vlaamse tv-programma 'Vive le Vélo-Leve de Ronde' vertelde Van der Breggen deze week al dat ze de Ronde van Vlaanderen in dienst zou rijden van haar ploeggenoten. Met name Jolien D'hoore noemde ze.

Maar D'hoore houdt het niet vol op de Oude Kwaremont. Ze moet lossen.

18 oktober 2020, 17.06 uur

20 km (RVV-v) - Van der Breggen op kop

Van der Breggen gaat meteen weer op kop van de groep om het tempo te bepalen. Ze gunt de overwinning aan een van haar ploeggenoten, maar op de Oude Kwaremont gaan we vast nog aanvallen zien.

18 oktober 2020, 17.03 uur

24 km (RVV-v) - Van der Breggen houdt benen stil

Voor de Oude Kwaremont sluiten de achtervolgers weer aan, want Van der Breggen en Van Vleuten houden de benen stil. Van der Breggen laat zo ook ploeggenoot D'hoore nog terugkeren.

De twee praten en lachen zelfs even. Merkwaardig.

18 oktober 2020, 17.03 uur

25 km (RVV-v) - Van der Breggen bij Van Vleuten

Van der Breggen rijdt het gat dicht naar Van Vleuten. Ze hebben een seconde of 15 op de achtervolgers. Maar Van der Breggen houdt de benen stil, want ze heeft Blaak en Pieters nog bij de achtervolgers.

18 oktober 2020, 16.26 uur

1,5 km (GIRO)

Almeida houdt het verschil op 0.34. Dat zou net voldoende zijn om het roze te behouden. Maar vooraan gaat ook gesprint worden.

18 oktober 2020, 16.18 uur

4 km (GIRO)

Almeida doet zijn oortje uit. Hij zet alles op alles, maar het verschil met Kelderman is al 21 seconden. En op de streep liggen ook nog 10 bonificatieseconden. Is Kelderman op weg naar het roze?

18 oktober 2020, 16.15 uur

6 km (GIRO)

Tien seconden. Dat is nu het verschil tussen Almeida en Kelderman. Maar Kelderman heeft zelf nog niet op kop gereden, misschien heeft hij nog wat over voor het einde.

Nibali rijdt inmiddels op 0.50, Fuglsang op 1.00.

18 oktober 2020, 16.13 uur

6 km (GIRO) -

Wat een vechter die Almeida! Hij schudt en schokt, maar geeft niet op. Maar...het gat met Kelderman, Hindley en Geogeghan Hart wordt meter voor meter groter.

18 oktober 2020, 16.09 uur

7 km (GIRO)

Hamilton gaat van kop en Hindley zet aan met Geogeghan Hart en Kelderman in het wiel. Almeida moet weer lossen, maar dat was net ook zo. De Portugees blijft vechten!

18 oktober 2020, 16.08 uur

8 km (GIRO) - Nibali eraf, Almeida houdt vol

Kelderman heeft nog Hamilton en Hindley voor zich en samen zijn ze iedereen uit het wiel aan het rijden. Almeida hangt al een tijdje aan het elastiek, maar hij geeft niet op. Ook Masnada en Majka bijten op hun tanden.

Nibali moet lossen. Het wordt wel iets minder steil.

18 oktober 2020, 16.08 uur

8 km (GIRO) - Almeida in problemen

Wordt deze dag nog mooier voor Nederland? Wilco Kelderman is met zijn ploeg bezig de concurrentie te slopen: Bilbao, Fuglsang, Majka. Ze moeten er allemaal af. En nu gaat ook Almeida eraf!

18 oktober 2020, 16.00 uur

9 km (GIRO) - Dennis gegrepen

De stand van zaken in de Giro: Rohan Dennis rijdt al heel lang in zijn eentje op kop als laatste van de vlucht van de dag. Maar winnen zal hij niet, want de ploeg van Kelderman heeft nog maar 0.15 achterstand.

18 oktober 2020, 15.54 uur

De sprint met radiocommentaar

18 oktober 2020, 15.43 uur

FINISH - VAN DER POEL WINT RONDE VAN VLAANDEREN!

18 oktober 2020, 15.43 uur

1 km (RVV)

Wie gaat de Ronde winnen? Van Aert of Van der Poel?

18 oktober 2020, 15.42 uur

2 km (RVV)

Ze blijven allebei kopwerk verrichten op weg naar de sprint. Bij de achtervolgers proberen Vanmarcke, Sénéchal en Naesen weer iets.

18 oktober 2020, 15.40 uur

4 km (RVV) - Geruststellend

Het verschil loopt iets terug. Maar 0.50 is gewoon geruststellend voor de twee matadoren Van Aert en Van der Poel.

18 oktober 2020, 15.38 uur

5 km (RVV) - Kop over kop

Van Aert en Van der Poel moeten niet te veel pokeren en dat doen ze ook niet. Ze blijven kop over kop rijden en vertrouwen op hun sprint. Wie is de snelste? We zullen zien.

18 oktober 2020, 15.36 uur

7 km (RVV) - 15 achtervolgers

Die achtervolgende groep is trouwens nog best groot: 15 man. Wie? Bettiol, Vanmarcke, Naesen, Sénéchal, Lampaert, Asgreen, Stybar, Degenkolb, Kristoff, Van Baarle, Meurisse, Madouas, Turgis, Vakoc, Teuns, Claeys en Benoot. Ze hebben 0.55 achterstand.

19 oktober 2020, 00.29 uur

34 jaar na dato?

Terug naar De Ronde van 1986 en de zege van Adrie van der Poel - NOS

18 oktober 2020, 15.29 uur

13 km (RVV) - Naesen geeft niet op

Oliver Naesen rijdt toch nog steeds alleen voor de achtervolgende groep en dat is heel knap! Maar houdt hij dit vol?

18 oktober 2020, 15.27 uur

13 km (RVV) - Geen aanval op Paterberg

De Paterberg! Durft een van de twee toppers de ander aan te vallen? Of krijgen we een meesterlijke sprint tussen Van der Poel en Van Aert? Daar lijkt het op. Ze zijn boven!

18 oktober 2020, 15.21 uur

18 km (RVV) - Samen over Kwaremont

Van der Poel leidt de dans op de Oude Kwaremont, maar Van Aert geeft geen krimp in zijn wiel. Bij de achtervolgers gaat Oliver Naesen op de trappers staan. Maar dat is niet meer voor de overwinning, zo lijkt het.

18 oktober 2020, 15.18 uur

19 km (RVV) - Oude Kwaremont

De twee topfavorieten beginnen aan de laatste passage van de Oude Kwaremont. De achtervolgers hebben de strijd gestaakt. Ze rijden op 1.18.

18 oktober 2020, 15.16 uur

42 km (GIRO) - Dennis probeert een Ganna'tje

19 oktober 2020, 00.29 uur

35 km (RVV) - Alaphilippe botst op motor

Alaphilippe botst op motor en ziet kansen vervliegen in Ronde - NOS

18 oktober 2020, 14.57 uur

36 km (RVV) - Vier achtervolgers

Alberto Bettiol ziet de kans op prolongatie van zijn titel vervliegen en gaat in de tegenaanval. Hij krijgt Valentin Madouas en twee ploegmaten van Alaphilippe mee in zijn wiel: Kasper Asgreen en Yves Lampaert.

19 oktober 2020, 00.29 uur

38 km (RVV) - De beslissing?

Ronde van Vlaanderen: Van der Poel en Alaphilippe samen in de aanval - NOS

18 oktober 2020, 14.49 uur

41 km (RVV) - Hergroepering

Van Aert is met de andere grote namen bij Alaphilippe en Turgis erbij gekomen. Maar dan zakt het tempo weer en dus komen ook de achtervolgers terug.

18 oktober 2020, 14.47 uur

43 km (RVV) - Aanval Alaphilippe

Alaphilippe heeft een gat geslagen en rijdt op kop met landgenoot Turgis. Wout van Aert ziet het gevaar en probeert zelf het gat te dichten. Van der Poel, Bettiol, Van Baarle, Stuyven zijn er ook bij.

Kragh Andersen heeft de slag gemist.

18 oktober 2020, 14.38 uur

Van Baarle in de aanval!