Ga naar Content

Massale liefdesverklaring aan Den Helder: "Met 200 man op de foto in hartvorm"

Een actie van Citymarketing Den Helder was een succes onder de Nieuwediepers. Het plan om voor Valentijnsdag met 200 man een foto te maken op de dijk, opgesteld in hartvorm, liep als een trein. Binnen de kortste keren waren de aanmeldingen binnen. Een speciale liefdestrui zou daar alles mee te maken kunnen hebben.

De speciale liefdestrui - Foto: NH Media

"Dit is de derde keer dat we zo'n actie verzinnen. De inwoners van onze stad zijn onze ambassadeurs. Als zij laten zien hoe trots zij zijn op de stad, dan raken andere mensen ook enthousiast. En als je ziet hoe snel de aanmeldingen gingen dan kan je wel zeggen dat die trots er is", vertelt Stephan Wegman van Citymarketing Den Helder.

Die organisatie moet ervoor zorgen dat Den Helder goed op de kaart komt te staan. Op 8 februari worden er op de dijk foto's gemaakt van de groep met op de achtergrond de stad en de zee. "Voor het weekend kwam de actie online. We hebben speciale truien laten maken die de aanmelders daar krijgen. De reserveringen vlogen over de toonbank. En het is voor Valentijnsdag maar we hebben toch voor blauw gekozen. De kleur van onze maritieme stad."

Tekst gaat verder onder de foto.

De speciale liefdestrui - Foto: NH Media

Volgens Wegman kan je duidelijk verschil merken met tien jaar terug, er wordt anders naar Den Helder gekeken. "De stad is echt mooi aan het worden en de mensen durven ook meer hun trots te laten zien. We hebben veel zon, strand, duinen en zee. De basis was er dus altijd al om trots te zijn. En nu de stad zelf ook opknapt, spreken mensen het ook meer uit."

Aansluiten met eigen trui

De foto wordt genomen op het noordelijkste punt van Den Helder bij Kaap Hoofd. "Daar is de dijk het breedst en kunnen we goed staan. We gaan van de week al even passen en meten. Daar staan straks 200 man in een blauwe trui. Die van ons zijn dus inmiddels vergeven, maar mensen kunnen altijd aansluiten in een eigen kobaltblauwe trui. We beginnen om 11.00 uur. Rik Niks van de sportschool hier, komt de mensen dan eerst opwarmen."

Vorig jaar riep Citymarketing Den Helder inwoners op die een tattoo hebben van de stad. Daar kwamen prachtige foto's uit, die geëxposeerd werden in het gemeentehuis. Nu moet de foto op de dijk de tongen los gaan maken, vooral op sociale media.

"We hopen natuurlijk dat mensen de foto gaan delen. We weten dat de liefde voor de stad er is. Wij vragen de mensen om dat te laten zien."

Lees ook

💬 Wil je niets missen uit de Noordkop?

Tikfout gezien? Laat het ons weten via [email protected]