Ga naar Content

Schiphol gaat reizigers die vlucht misten door chaos compenseren

Reizigers die hun vlucht hebben gemist door de lange rijen op Schiphol, kunnen hun kosten vergoed krijgen door Schiphol. Dit gaat om reizigers die tussen 23 april en 11 augustus wel op tijd op de luchthaven waren, maar toch hun vlucht misten. 

Vertrekhal 1 op Schiphol (archief) - Foto: NH Nieuws / Doron Sajet

Dat is Schiphol overeengekomen met de Consumentenbond en het programma Max Vakantieman van Omroep Max. De luchthaven vergoedt wel alleen de kosten die niet al op een andere manier zijn vergoed, bijvoorbeeld door een verzekering of een andere luchtvaartmaatschappij, of kosten die voorkomen hadden kunnen worden. 

Wel kan er bijvoorbeeld een vergoeding worden aangevraagd voor kosten die gemaakt zijn voor het omboeken van een vlucht of voor een vervangende vlucht. Ook de kosten voor een ongebruikte accommodatie kunnen vergoed worden door Schiphol. 

Reizigers kunnen tot en met 30 september hun compensatieverzoek indienen via de website van Schiphol. 

Meer nieuws over Schiphol
📰 Al het nieuws over Schiphol vind je op nhnieuws.nl/schiphol 
💬 Tips over Schiphol- en luchtvaartverhalen zijn welkom op [email protected]
@
Volg luchtvaartverslaggever Doron Sajet op twitter

Tikfout gezien? Laat het ons weten via [email protected]