Ga naar Content

Twee verschillende hoofdsponsors op het nieuwe thuistenue van AZ

AZ heeft twee verschillende thuistenues. De Alkmaarders kiezen ervoor om zowel shirts met hoofdsponsor Kansino als Alkmaar Zaanstreek Foundation te verkopen. Hiermee speelt de club in op de commotie die is ontstaan over gokbedrijven die bij veel voetbalclubs op de shirts staan.

Om deze inhoud te kunnen zien, moet je cookies accepteren.

Het thuisshirt van AZ is namelijk in twee varianten te koop. Op het tenue dat door de spelers gedragen zal worden prijkt hoofdsponsor Kansino op het shirt. Op de andere variant is plaats voor het logo van de Alkmaar Zaanstreek Foundation. Shirts voor fans onder de 18 jaar worden enkel verkocht met de maatschappelijke organisatie op het shirt.

Gokbedrijven

In Nederland is momenteel veel te doen rondom gokbedrijven die voetbalclubs sponsoren. Minister Conny Helder van Langdurige Zorg en Sport wil het liefst een verbod op gokbedrijven op shirts van voetbalclubs. Ze vindt het niet wenselijk dat sport en gokken op die manier met elkaar verweven zijn en wil graag de jeugd beschermen tegen gokken.

Op de shirts van meerdere Noord-Hollandse clubs prijken nu de logo's van gokbedrijven. FC Volendam presenteerde deze week het nieuwe thuistenue met BetCity als hoofdsponsor. Ajax sloot eerder deze maand een sponsordeal met Unibet. Dat leverde veel kritiek bij de fans van de Amsterdamse club op.

Lees ook

Download de app

🔔 Blijf op de hoogte van nieuws uit jouw regio, download de gratis NH Nieuws-app.

Download on the App StoreOntdek het op Google Play