Ga naar Content

Bedrijven geven 3.000 kerstpakketten weg als hart onder de riem.

Bouwbedrijf Ooijevaar in Alkmaar wilde vorig jaar vanwege de coronapandemie wat extra doen en daarom kregen alle 120 personeelsleden een extra kerstpakket om weg te geven aan iemand die het verdient. De actie viel in de smaak en daarom doen dit jaar 25 bedrijven mee die samen 3.265 extra kerstpakketten weggeven.

Hartverwarmende kerstpakketten actie in Alkmaar - NH

Mylene Tromp is vandaag op weg naar Obdam om de ouders van haar voormalige collega Yvonne een kerstpakket te brengen. Bij Yvonne is vorig jaar een hersentumor ontdekt, waarvan ze waarschijnlijk niet meer van kan genezen. En dat is ook voor haar ouders heel hard. Zeker omdat ze al jaren eerder een zoon hebben moeten begraven. 

Hart onder de riem 

Mylene hoefde daarom niet lang na te denken aan wie ze haar extra kerstpakket zou geven. De ouders van Yvonne maken zware tijden door en moeten lijdzaam toekijken hoe hun dochter worstelt met haar ziekte. Het kerstpakket is vooral bedoeld als hart onder de riem en om de ouders te laten weten dat ze niet vergeten worden.

Kort nadat Mylene heeft aangebeld zwaait de voordeur open en tovert de vader van Yvonne een brede glimlach op zijn gezicht. Zichtbaar verrast en blij met de geste, wordt het pakket direct opengemaakt en de lekkernijen uitgestald. Yvonne's ouders genieten van de aandacht waardoor ze weten dat ze niet alleen staan in deze loodzware tijd. 

"Ik hoop dat ik een beetje troost kan bieden", dat is wat Mylene hoopt te geven. "Ik denk regelmatig aan Yvonne en ik wil haar ouders laten weten dat ze een bijzondere dochter hebben". En daarmee is het verhaal van Mylene er één van de duizenden die door de werknemers van de deelnemende bedrijven dit jaar verteld worden. 

Groot succes 

Margret Dekker, mededirecteur van het bouwbedrijf krijgt veel positieve reacties op de kerstpakkettenactie. Vorig jaar heeft ze hoogstpersoonlijk de extra pakketten samengesteld en zelf de dozen ingepakt. Maar met zoveel deelnemers lukte dat dit jaar niet meer.  

Het bedrijf spreekt daarom van een groot succes en het zou zonde zijn om dat zomaar te laten eindigen. "Er zijn nog zoveel bedrijven die we nog niet benaderd hebben", aldus Margret. "Het kunnen volgend jaar nog veel meer pakketten worden. Met een speciale stichting kan dit initiatief uitgroeien tot een jaarlijkse traditie."

Pak an doen
Noord- Hollanders zijn slim, innovatief en ondernemend. In het tv-programma Pak an doen kijken we hoe de nuchtere Noord- Hollander het aanpakt. We testen niet en spreken geen oordeel uit. We signaleren, kijken naar verscheidenheid en zoeken opmerkelijke initiatieven op. Wat is het geheim van succesvol zijn? En welke tips hebben ervaren ondernemers voor de beginners?

Tips? Stuur een mail naar [email protected]