Toen Diederik Warmelink uit Naarden vorig jaar zijn barbecue grondig had schoongemaakt, zaten zijn terras, het huis en hijzelf onder de smurrie. Maar na het opruimen van de rotzooi zag hij wel een gat in de markt: een schoonmaakbedrijf speciaal voor barbecues was geboren.
Bang voor vuile handen is hij niet en schrobben is natuurlijk geen pretje, maar hij wordt er wel blij van. En de gedachte dat er meer dan zeven miljoen barbecues in Nederland zijn die minstens een keer per jaar een flinke schrobbeurt nodig hebben, deed hem besluiten zijn kantoorbaan grotendeels aan de wilgen te hangen en voor zichzelf te beginnen.
"Dit probleem moeten meer mensen hebben!"
De populariteit van de buitenkeuken en, zoals Diederik het noemt, 'outdoor living', geeft zijn bedrijf een vliegende start. Vieze barbecues kunnen afgegeven worden in de bedrijfsruimte in Bussum, maar kunnen ook door het bedrijf worden opgehaald en als het nodig is, ook ter plekke thuis schoongemaakt worden.
Het geheim van de smid? Niet schrobben, maar het schoonmaakmiddel zijn werk laten doen. Maar dat betekent niet dat er niet geboend hoeft te worden, want na het inweken komt de borstel er nog steeds aan te pas. En ook de hogedrukspuit blijkt een goede vriend om het vet en het vuil te lijf te gaan.
Na het drogen van de barbecue worden de metalen delen in het vet gezet, zodat roest er minder greep op krijgt. Nu de eerste apparaten schoongemaakt zijn, wil Diederik samen met verkopers van grote barbecues servicecontracten aanbieden voor het jaarlijkse grote onderhoud, want een ondernemer kijkt altijd vooruit.
Pak an doen
Noord- Hollanders zijn slim, innovatief en ondernemend. In het tv-programma Pak an doen kijken we hoe de nuchtere Noord- Hollander het aanpakt. We testen niet en spreken geen oordeel uit. We signaleren, kijken naar verscheidenheid en zoeken opmerkelijke initiatieven op. Wat is het geheim van succesvol zijn? En welke tips hebben ervaren ondernemers voor de beginners?
Tips? Stuur een mail naar [email protected]