Ga naar Content

Stel wil wereld veroveren met eigen kinderzonnebrillen

Toen Charita en haar partner Michael op Bali waren droomden zij al van een zonnige toekomst en inmiddels zijn de eerste stappen gezet om die droom waar te maken. Met hun eigen merk kinderzonnebrillen willen ze de wereld veroveren. Pakketjes kun je net zo makkelijk van een tropisch eiland versturen als vanuit de Hollandse polder.

Charita werkte in de reisbranche maar door corona levert dat nu weinig op. Tijdens een strandwandeling zagen zij en Michael dat volwassenen bijna allemaal een zonnebril droegen terwijl de kinderen krampachtig hun ogen dichtknepen. Hiermee was 'Goodcha' geboren.

Foto: NH / Pak An Doen

Het hoofdkantoor is voorlopig een doorsnee rijtjeshuis in een Noord-Hollandse nieuwbouwwijk. Op zolder staan dozen vol kinderzonnebrillen in vrolijke kleuren. Om deze brillen aan de man te brengen maken de ondernemers vooral duidelijk dat ook kinderogen wel enige bescherming verdienen.

"De meeste schade aan ogen wordt veroorzaakt in de eerste levensjaren en dat is superzonde want je moet er je hele leven mee doen"

Michael Abou el khair

Als het aan Michael ligt dragen daarom ook baby's zijn zonnebrillen. Veel tijd gaat daarom zitten in bewustwording van de ouders van het kroost. "De meeste schade aan ogen wordt veroorzaakt in de eerste levensjaren en dat is superzonde want je moet er je hele leven mee doen", legt hij uit.

Een eigen brillenmerk lanceren kost veel tijd en daarnaast hebben zowel Charita als Michael nog een andere baan want de schoorsteen moet ook roken. Het is af en toe schipperen met de ruimte in huis. En hoewel al het werk in een beperkte ruimte moet gebeuren leidt het niet tot onoverkomelijke spanningen

Foto:

En terwijl het buiten zachtjes begint te regenen dromen Michael en Charita van een eigen concept store op Fifth Avenue in New York. En natuurlijk van dat huis en witte stranden op het zonovergoten Bali. Daar heb je altijd een zonnebril nodig.

Pak an doen
Noord- Hollanders zijn slim, innovatief en ondernemend. In het tv-programma Pak an doen kijken we hoe de nuchtere Noord- Hollander het aanpakt. We testen niet en spreken geen oordeel uit. We signaleren, kijken naar verscheidenheid en zoeken opmerkelijke initiatieven op. Wat is het geheim van succesvol zijn? En welke tips hebben ervaren ondernemers voor de beginners?

Tips? Stuur een mail naar [email protected]