Ga naar Content

Ondernemers richten zich nu op de Amsterdammers in plaats van de zakelijke toerist

AMSTERDAM - Volgens een onderzoek van het ABN AMRO zal het aandeel zakelijke bezoekers in de stad blijven dalen, omdat er digitale alternatieven zijn. Dat heeft grote gevolgen voor de ondernemers in de stad die mikken op het luxe-segment, maar ze blijven hoopvol. 

Ronald Koster, van Coster Diamonds, verwacht de toeristen snel weer te mogen verwelkomen. "Wij hopen de toeristen binnen nu en driekwart jaar wel weer te zien." Toch moet volgens een rapport van ABN Amro dat beeld een beetje worden bijgesteld. Verwacht wordt dat een deel van de toeristen ook na de coronacrisis niet meer terugkeert. "Wij denken dat die zakelijke toeristen wel blijven komen, maar het zal wel een stuk minder zijn", reageert Koster.

Daarom is ook Coster Diamonds zich meer aan het richten op een ander soort klant: de Amsterdammer. "Het is inderdaad zo dat we ons nooit echt hebben gericht op de Amsterdammer", vertelt Ronald Koster. "We moeten mensen nu wat meer benaderen. Iets meer persoonlijk contact moet je hebben dan dat we in het verleden deden."

Diamant via Zoom kopen

Of zijn zakelijke klanten vooral online terug gaan komen reageert Koster: "Dit kan je heel goed via de Zoom doen", zegt hij. "Maar, het is de vraag hoe je mensen kunt overhalen een diamant te kopen van dit soort bedragen."

Tekst loopt door onder de 'Lees ook'

Lees ook

Roberto Payer, general manager van hotel Waldorf Astoria denkt dat het de komende tijd zwaar zal worden, maar gelooft niet dat de digitale alternatieven, zoals congressen via Zoom of andere digitale platformen, de toekomst zijn. "Je moet mensen gewoon kunnen zien, elkaar in de ogen kijken en elkaar kunnen spreken", stelt Payer.

💬 Wil je niets missen uit Amsterdam?

Tikfout gezien? Laat het ons weten via [email protected]