Haarlem

NL
V

Brand in flat Haarlem, hondje gereanimeerd door brandweer

22 november 2020, 17.24 uur · Aangepast 23 november 2020, 13.10 uur · Door Josta Bosma

HAARLEM - Vanmiddag rond half vijf is er een brand uitgebroken in een flat aan de Ierlandstraat in Haarlem. Een hondje dat in de flatwoning was, is gereanimeerd door brandweerlieden. 

Inter Visual Studio/Michel van Bergen

De brand ontstond op een balkon op de eerste verdieping en sloeg over naar de keuken. Ook het balkon van de bovenburen raakte beschadigd door het vuur. De bewoner van de woning was niet thuis toen de brand uitbrak, wel was hun hond in de woning.

Brandweerlieden hebben het hondje gereanimeerd. "Het hondje lijkt het te halen", zegt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Kennemerland tegen NH Nieuws. De eigenaren van het hondje zijn inmiddels op de hoogte gesteld.

Flinke schade

Op het balkon en in de keuken is er flink wat schade volgens de woordvoerder. Het is nog niet duidelijk of de eigenaaren terug kan in zijn woning. Dat wordt nu nog onderzocht. 

💬 Wil je niets missen uit Haarlem en omgeving?

Taalfout gezien? Laat het ons weten via [email protected]