NOORD- HOLLAND - Het bedrijf van Ernst van der Eng maakt polsbandjes en zag dankzij de coronacrisis een kwart van de omzet verdwijnen. Toch gaat hij niet bij de pakken neerzitten en maakt van de nood een deugd. Het bedrijf richt zich nu onder andere op het maken van gezichtsmaskers.
'Coronapolsbandjes' verzachten de pijn - NH Nieuws
Per jaar produceerde Van der Eng vijf miljoen polsbandjes, waarvan een deel naar voor het buitenland. In de coronatijd besluit het bedrijf verder te denken en zogenaamde 'coronabandjes' en gezichtsmaskers te maken.
De polsbandjes in verschillende kleuren worden in zowel de horeca als attractieparken gebruikt. Zo zijn groepen die bij elkaar horen makkelijk te herkennen. Daarnaast dient het om tijdsloten aan te geven.
Innovatie
Door mee te gaan met de tijdsveranderingen en coronamaatregelen weet Van der Eng zijn producten te innoveren. Het bedrijf draait niet genoeg omzet om het verlies aan omzet te compenseren. "Nee, helaas niet. Was het maar waar."
Voor andere bedrijven die geraakt worden door de coronacrisis heeft Van der Eng nog een advies: "Blijf dicht bij jezelf. Elk jaar brengt nieuwe innovaties met zich mee, die appelleren aan nieuwsgierigheid en ondernemersdrift."
Pak an doen
In het tv-programma Pak an doen kijken we achter de deuren en rolluiken van de vele bedrijven, loodsen en schuren waarin in onze provincie gewerkt wordt. Of ’t nu ambachtelijk is of High-tech, er wordt heel wat aangepakt in Noord- Holland.
Tips? Stuur een mail naar [email protected]