Ga naar Content

Irritatie over lange wachttijden in Haarlems ziekenhuis: "We doen ons stinkende best"

HAARLEM - Patiënten van het Spaarne Gasthuis in Haarlem raken steeds vaker geïrriteerd over lange wachttijden in verband met coronamaatregelen en overbelast personeel. Dat merkt voorzitter van de raad van bestuur van het ziekenhuis, Ivo van Schaik op in gesprek met mediapartner Haarlem105. Hij roept op tot meer begrip en geduld. "We doen ons stinkende best, maar het gaat op dit moment niet harder dan het gaat."

Foto: Google Maps

"Het ziekenhuis is amper bekomen van het harde werken in de afgelopen periode", aldus Van Schaik. Overbelaste zorgmedewerkers laat hij nu bijkomen met vakanties. Maar hij weet niet of ze straks de veerkracht hebben om een tweede coronagolf, als die er komt, op te vangen. Naast de voorbereidingen om een eventuele tweede golf op te vangen, moet ook nog de andere zorg van begin dit jaar ingehaald worden. 

Langere wachttijden 

Niet alle patiënten nemen de langere wachttijden die nu ontstaan het ziekenhuis in dank af. "We merken dat mensen ongeduldig en boos worden, dat ze vaak een beetje geïrriteerd zijn dat ze moeten wachten." Van Schaik vindt het jammer dat mensen het niet meer pikken dat de regels in het ziekenhuis om bijvoorbeeld anderhalve meter afstand te houden en te screenen aan de voordeur, streng gehanteerd worden.

Ondanks dat het aantal mensen dat met het coronavirus besmet is weer toeneemt, kan Van Schaik het aantal ziekenhuisopnames in Haarlem 'bijna op de vingers van één hand tellen.'

Meer nieuws uit Haarlem e.o.?

💬 Blijf op de hoogte via onze Facebookgroep Nieuws uit Haarlem en omgeving. Reageer, discussieer en deel jouw nieuws.

📰 Volg de laatste berichtgeving altijd via NHNieuws.nl/Haarlem.

🔔 Download de app en krijg een melding bij belangrijk nieuws uit jouw buurt

📧 Stuur ons jouw tips op [email protected]

✏️ Tikfout gezien? Laat het ons weten via [email protected]