Ga naar Content

Ondernemers starten pop-up-camping in Camperduin: "We hopen de motor weer draaiende te krijgen"

CAMPERDUIN -  Evenementenorganisatie De Jongens uit Schoorl pakken het deze zomer creatief aan. Nu groepsuitjes door de coronacrisis gedwarsboomd worden, gooien ze het over een andere boeg. Ze beginnen namelijk op een leegstaande camping een pop-up surfkamp. 

De bouw is nog niet begonnen, maar op 4 juli moet op de voormalige camping De Bocht een luxe surfkamp met de naam Laguna Beach verrijzen. "We wilden eigenlijk eerst een camping op het strand opstarten maar dit bleek niet mogelijk", vertelt initiatiefnemer Richard Minkema. "We waren blij verrast dat de eigenaren van De Bocht ons wilden helpen."

Actieve vakantie

Het idee is om een 'glamping' neer te zetten. Er komen 50 luxe, volledig ingerichte tenten. Het surfkamp is bedoeld voor gezinnen die op zoek zijn naar een actieve vakantie. Het surfkamp ligt op vijftien minuten loopafstand van de lagune waar elke dag activiteiten als suppen, windsurfen en yoga worden aangeboden. "Maar je mag ook chillen bij ons op een ligbedje."

Lees ook

Aan dat luxe kamperen hangt wel een aardig prijskaartje. Een weekje weg met vier personen kost minimaal 1.600 euro. Daar zijn dan wel alle activiteiten bij inbegrepen. Het is volgens Minkema noodzakelijk om voor het hogere segment te kiezen, aangezien het opstarten van een camping een flinke investering is. "We hopen de motor weer draaiende te krijgen."

Niet alleen De Jongens uit Schoorl plukken de vruchten van dit initiatief: het hele dorp wordt er volgens Minkema bij betrokken. Zo wordt de plaatselijke horeca ingezet om een natje en een droogje te verzorgen.  Ook het entertainment komt uit de lokale koker. "Er komen bijvoorbeeld goochelaars uit het dorp om de kinderen te vermaken. Zij zitten immers ook in zwaar weer."