Gooi

Hilversums restaurant getroffen door brand: bewoonster appartement erboven gered

31 maart 2019, 08.08 uur · Aangepast 31 maart 2019, 20.39 uur

Een grote brand heeft vannacht voor veel schade gezorgd in een restaurant aan de Hilversumse Vaartweg. In het restaurant was op dat moment niemand aanwezig, maar de bewoonster van het appartement erboven was wel thuis en is met een hoogwerker uit het pand gehaald.

De brand in Proeflokaal Sijgje ontstond rond 3.00 uur, waarschijnlijk in de keuken van het restaurant. Omdat al snel duidelijk werd dat de bewoonster van het bovengelegen appartement thuis was, kwam de brandweer met extra materieel ter plaatse. 

Vanwege de hevige rookontwikkeling kon de bewoonster het pand niet via de gebruikelijke weg verlaten. De brandweer zette daarom een hoogwerker in, om daarmee de vrouw via het raam in de dakkapel te redden. Ze is voor controle naar het ziekenhuis gebracht. 

Omdat de rook doortrok naar een naastgelegen pand, besloot de brandweer ook dat gebouw te ontruimen. Met succes, want rond 4.00 uur liet de brandweer weten dat iedereen uit de getroffen panden was gehaald. 



Na de reddingsactie zette de brandweer vol in op het blussen van de brand. Volgens getuigen had dat de nodige voeten in aarde, mede omdat het vuur z'n weg had gevonden naar het plafond, waar het enige tijd bleef doorsmeulen. De brandweer zou een deel van het plafond hebben moeten slopen om de brand onder controle te krijgen. Dat was uiteindelijk rond 6.30 uur het geval: rond dat tijdstip gaf de brandweer het sein 'brand meester'.

De exacte omvang van de schade is niet bekend, maar het staat vast dat het interieur zwaar beschadigd is. Over de oorzaak is nog niets bekend. 

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!