Ga naar Content
Schiphol

Passagiersbegeleiders Axxicom voeren actie op Schiphol

10 februari 2019, 08.02 uur
Door: · Foto: Schiphol

Uit onvrede over het uitblijven van cao-onderhandelingen houden de werknemers van Axxicom op Schiphol vanaf zondagochtend werkonderbrekingen. Die zijn een vervolg op stiptheidsacties van vorige week, die volgens FNV Luchtvaart niet het gewenste resultaat hebben gehad.

Axxicom, voluit Trigion Axxicom Airport Caddy, begeleidt passagiers met een beperking op Schiphol voor en na hun vlucht.

Lees ook: Ultimatum verlopen: werknemers Axxicom gaan actievoeren op Schiphol

De werknemers klagen over de hoge werkdruk en vinden dat er meer mankracht moet komen. Naar eigen ervaring komen ze vijftig collega's tekort. Ook eisen ze 3,5 procent meer loon, een eerlijk functiewaarderingssysteem en verlichting van het fysiek zware werk. Het moederbedrijf Trigion wil niet met de vakbond onderhandelen, alleen met de ondernemingsraad van Axxicom. Die weigert dat.

Bij het bedrijf op Schiphol werken ruim 250 vaste medewerkers en 550 uitzendkrachten en stagiairs.

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!