Ga naar Content
IJmond

'Grafiet-alarmservice' van Tata Steel na vertraging volgende week gelanceerd

6 februari 2019, 10.40 uur
Door: · Foto: NH Nieuws / Dennis Mantz

Naar verwachting gaat de speciale berichtenservice van Tata Steel, waarmee omwonenden via hun telefoon worden gewaarschuwd voor grafietoverlast, maandag of dinsdag de lucht in. Eigenlijk zou de 'grafiet-alarmservice' vorige week beschikbaar moeten zijn geweest, maar 'intern overleg' gooide roet in het eten.

"Er moest intern nog het een en ander besproken worden, maar de laatste hand wordt er nu aan gelegd", vertelt een woordvoerder van de staalfabrikant. "Er worden nog wat testjes uitgevoerd, maar begin volgende week wordt-ie gelanceerd. We willen het graag goed aanpakken en daarom duurde het wat langer dan gepland."

Lees ook: Tata Steel lanceert 'grafiet-alarmservice': "Maar ook probleem lossen we op"

De berichtendienst, een grote wens van de omwonenden en de dorpsraad van Wijk aan Zee, is gericht op de grafietoverlast. "Een Tata Steel-chef kan straks 24 uur per dag een bericht uitsturen, om omwonenden te wijzen op een eventuele uitstoot", vertelde directeur Hans van den Berg eerder aan NH Nieuws. 

Lees ook: Tata-directeur: "Overkapping alleen is niet de enige oplossing tegen stofoverlast"

In een later stadium zullen ook andere grote storingen gemeld kunnen worden via de service. Maar, zo stelde Van den Berg: "Mensen zijn pas echt tevreden als we het fysieke probleem hebben opgelost. En dat gaan we doen ook."

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!