Schiphol

Claimbureau wil geld zien van KLM na uitblijven sneeuw

31 januari 2019, 15.27 uur

Amsterdam Airport Schiphol
Amsterdam Airport Schiphol

SCHIPHOL - KLM-passagiers die hadden geboekt voor een van de vluchten die gisteren vanwege de aangekondigde sneeuw werden geannuleerd, moeten worden gecompenseerd, zo stelt claimburau Aviclaim.

Het bedrijf noemt het schrappen van een twintigtal vluchten naar onder andere Barcelona, Hamburg en Berlijn vanwege de voorspelde sneeuw 'uiterst voorbarig', zo valt te lezen op Luchtvaartnieuws.nl

Lees ook: KLM schrapt vluchten vanwege het weer

Normaal gesproken kan extreem weer gezien worden als een buitengewone omstandigheid waardoor reizigers geen recht hebben op een vergoeding als hun vlucht niet doorgaat. Iets wat volgens Aviclaim gisteren niet aan de hand was: "Wij zien dat KLM vaker vluchten annuleert op basis van weersvoorspellingen en niet afwacht wat de werkelijke situatie is. Er is geen sneeuwvlok gevallen en toch hebben ongeveer 3.500 passagiers te maken gehad met een onterecht geannuleerde vlucht. Dat is onacceptabel", aldus Remco Kuilman van Aviclaim.

Lees ook: In beeld: Schiphol in de sneeuw

De vluchten van en naar Manchester, Brussel en Praag werden volgens Aviclaim wel terecht geannuleerd vanwege slechte weersomstandigheden op die bestemmingen.

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!