Start van hoofdcontent

Amsterdam

NL
V

Gedupeerde reizigers van vertraagde Intercity Direct-treinen krijgen geld terug

30 januari 2019, 11.47 uur · Aangepast 31 januari 2019, 13.35 uur · Foto: ANP

De laatste maanden is er een stijging in het aantal storingen bij de Intercity Direct-lijn van NS. De treindienst tussen Amsterdam-Breda-Brussel, die toch al regelmatig problemen had, loopt daardoor nog vaker vertraging op. Om gedupeerde reizigers tegemoet te komen, kunnen zij nu sneller hun geld terugkrijgen.

Bij vijftien minuten vertraging krijgen reizigers de helft van hun kaartje terug en de toeslag. Na een half uur vertraging is het hele bedrag en de toeslag terug te vragen. Reizigers met een jaarabonnement voor Intercity Direct krijgen een eenmalige tegemoetkoming van 100 euro.

Lees ook: Alwéér problemen met Intercity Direct: 300 reizigers vast bij Hoofddorp

Volgens NS komen de toegenomen storingen door een fout in de software. Een update zou niet tot verbeteringen hebben geleid. Naast maatregelen om de prestaties te verbeteren heeft de NS nu dus ook gekozen om reizigers financieel te compenseren.

Al langere tijd problemen
Het vervoer op de hogesnelheidslijn is al jaren een struikelpunt. Uit cijfers blijkt dat in 2018 één op de vijf treinen niet op tijd reed. Dat is flink lager dan op het normale net. NS zegt hard te werken aan een oplossing voor de problemen.

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!