Ga naar Content

Superhelden verjagen spook Blue Monday op Mediapark

De derde maandag van januari is volgens wetenschappers de meest deprimerende dag van het jaar, maar niet op het Mediapark in Hilversum. Daar zorgen drie superhelden en een leventje cadeau voor een glimlach bij de omroepmedewerkers.

Het is een opvallend gezicht op het Mediapark. Drie in het blauw en paars gestoken superhelden en een geel wandelend cadeau. De acteurs zijn ingehuurd door de Make-A-Wish stichting, die wensen van zieke kinderen vervult. 

De stichting bestaat dit jaar 30 jaar en vond juist vandaag op Blue Monday het een mooie gelegenheid om dat feestelijk te vieren. De helden vallen aangekondigd bij mediabedrijven binnen. "Op de meest deprimerende dag van het jaar, willen wij er de meest inspirerende dag van maken", zegt directeur Hanneke Verburg. Reden om het op het Mediapark te doen, is dat ze daar zelf gevestigd zijn. 

Lachsalvo's
30 jaar geleden werd de eerste wens vervuld voor een meisje dat graag Carry Tefsen van Zeg 'ns AA wilde ontmoeten. Inmiddels staat de teller op 7500 vervulde wensen. De ludieke actie van vandaag is om nog meer wensen in vervulling te kunnen laten gaan. De helden proberen de bedrijven over te halen geld te doneren voor de stichting. Ze gaan dus in feite langs bij de buren.

Lees ook: Blue Monday vraagt aandacht voor depressie

Afgemeten aan de opgewekte reacties is de actie een succes. Een enkele keer komen ze niet verder dan de receptie vanwege de strenge bewaking, maar op veel redacties gaan alle deuren open en wervelen de drie superhelden en hun cadeautje vrolijk rond. Met als resultaat vele lachsalvo's.  

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!
Foto: Joost Lammers / NH Nieuws