Ga naar Content
Schiphol

FNV stelt ultimatum aan Axxicom Airport Caddy op Schiphol

10 januari 2019, 16.31 uur · Aangepast 10 januari 2019, 17.05 uur
Door: · Foto: Schiphol

FNV Luchtvaart heeft vandaag een ultimatum gesteld aan Axxicom Airport Caddy. Het vervoersbedrijf weigert fatsoenlijke cao-afspraken te maken voor de medewerkers. Als Axxicom niet akkoord gaat met de eisen van de werknemers, volgen acties vanaf 18 januari.

Het bedrijf, voluit Trigion Axxicom Airport Caddy genaamd, vervoert passagiers met een mobiliteitsbeperking in caddy's op Schiphol.

FNV meldt in een persbericht dat de medewerkers een tweejarige cao willen met een loonsverhoging van 3,5% per jaar en een minimum van 1.000 euro per jaar. Ook eisen ze verlaging van de werkdruk, een aanpassing van de onregelmatigheidstoeslag en het uitbannen van stagemisbruik.

Lees ook: Axxicom blijft passagiers met beperkte mobiliteit op Schiphol assisteren

'Muur van onwil'
"We zijn al sinds mei vorig jaar aan de gang met de directie, maar stuiten tot nu toe op een betonnen muur van onwil." Er ligt een belofte van Axxicom: "Als wij de aanbesteding winnen, sluiten we met FNV een cao af."

Helaas zijn ze deze belofte nog niet nagekomen. "Tijd voor confrontatie dus", aldus bestuurder van FNV Luchtvaart Egon Groen in het persbericht.

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!