Gooi

Telefonische hulpdienst Sensoor heet voortaan De Luisterlijn

12 december 2018, 13.18 uur · Aangepast 12 december 2018, 13.31 uur

ANP
ANP

HILVERSUM - De Luisterlijn is de nieuwe naam van de landelijke luisterlijn Sensoor. Prinses Beatrix heeft de nieuwe naam vanmorgen onthuld tijdens een bijeenkomst in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. Luisteren is de kerntaak van de hulpdienst.

Reden voor de naamswijziging is om meer bekendheid te krijgen en de aanstaande fusering met de zelfstandige hulplijnen uit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De hulplijnen worden op 1 januari onder de nieuwe naam samengevoegd.

Weinig bekendheid
Sensoor genoot slechts weinig bekendheid en wil graag uit de anonimiteit treden. De telefonische hulpdienst, die ook een chat- en e-mailhulp heeft, telt na de fusie 1500 vrijwilligers die vanaf verschillende locaties in Nederland werken.

Lees ook: Telefonisch hulpdienst Sensoor bestaat 50 jaar

Jaarlijks worden zo'n half miljoen oproepen verwerkt, waarbij de medewerkers een luisterend oor bieden bij bijvoorbeeld eenzaamheid, zorgen en pijn. Meer dan een derde van de mensen die bellen hebben psychosociale krachten, zo werd in Hilversum verteld.

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!