Haarlem

NL
V

Schade na brandende scootmobiel in Zandvoortse flat

1 december 2018, 13.20 uur · Foto: Inter Visual Studio / Rowin van Diest

Aan het begin van de middag is een scootmobiel in een flat aan de Cornelis Slegersstraat in Zandvoort in brand gevlogen. Het vuur was snel onder controle, maar richtte wel veel schade aan.

De scootmobiel stond in de hal op de bovenste etage. Omdat er veel rook bij vrij kwam, werd rekening gehouden met een grote brand. 

Rook ingeademd 
Uiteindelijk bleek het mee te vallen en werd het sein 'brand meester' snel gegeven. De bewoner van het naastgelegen appartement is nog wel nagekeken in de ambulance, omdat hij rook had ingeademd. 

Volgens de Veiligheidsregio heeft het vuur flink wat schade aangericht in de hal van de flat. "Ook de woning ernaast is beschadigd, dus Salvage komt helpen", vertelt een woordvoerder. 

Hoe de scootmobiel in brand kon vliegen, is niet bekend. 

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!