Ga naar Content
Noord-Holland

Klachten Ryanair over Schiphol afgewezen

2 augustus 2018, 12.08 uur · Aangepast 2 augustus 2018, 12.24 uur
Door: · Foto: ANP - Van Lieshout, Lex

De klachten van prijsvechter Ryanair over de tarieven en voorwaarden van Schiphol zijn ongegrond verklaard. Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de luchthaven zich aan de regels gehouden.

Ryanair is het niet eens met de tarieven en voorwaarden die Schiphol op 1 april van dit jaar heeft vastgesteld. De prijsvechter vindt dat de luchthaven onvoldoende geluisterd heeft naar de wensen van de luchtvaartmaatschappij. De prijzen die de luchthaven rekent voor veiligheidsdiensten noemen de Ieren onredelijk.

Volgens Ryanair kan de beveiliging van Schiphol beter en goedkoper. Verder vindt de prijsvechter dat Schiphol een apart tarief moet hebben voor specifieke diensten, zodat alleen luchtvaartmaatschappijen die hiervan gebruik maken daarvoor hoeven te betalen.

Volgens de ACM had een deel van de klachten geen betrekking op de tarieven en voorwaarden. De klachten die dat wel hadden, werden ongegrond verklaard.