Ga naar Content
Noord-Holland

Haarlems bedrijf neemt outdoormerk Nomad over

14 juni 2018, 10.47 uur · Aangepast 14 juni 2018, 11.35 uur
Door: · Foto: Screenshot website

HAARLEM Het iconische outdoormerk Nomad, dat onder meer bekend is van slaapzakken, tenten en rugzakken, wordt overgenomen. De familie achter het merk verkoopt het aan de Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed. Financiële details zijn niet verstrekt.

Het veertigjarige Nomad werd in 1978 opgericht door Bob Kooijman. Nederlands MerkGoed voegde eerder al bekende namen als Ranja, BenBits, Limeau en hockeymerk Dita aan haar portfolio toe. Momenteel wordt ook het belang in Dita vergroot.

Nederlands MerkGoed voorziet "kruisbestuiving en synergievoordelen" tussen Dita en Nomad. "De overname van Nomad past perfect binnen onze strategie", zo zegt Arnaud van der Vecht van de investeringsmaatschappij dan ook. Topvrouw Anouk Kooijmans sprak van een moeilijke beslissing om het familiebedrijf te verkopen. Maar "de stap werd verzacht door de gesprekken met Nederlands MerkGoed".