Noord-Holland

Directeur Deen reageert op anti-kiloknaller reclame Wakker Dier: "Wij zijn nu het mikpunt"

11 juni 2018, 23.15 uur · Aangepast 12 juni 2018, 02.16 uur

Mike Eveleens
Mike Eveleens

- NOORD-HOLLAND Directeur van supermarkt Deen Leendert van Eck vindt dat er een oneerlijk beeld wordt geschetst over de supermarktketen in een nieuw reclamespotje van Wakker Dier. Hierin suggereert de stichting dat Deen kiloknallers verkoopt en stunt met dierenleed. "Wij verkopen al jaren geen kiloknallers meer."

Dat zei Van Eck tegen NH Radio. "Wakker Dier maakt al jaren dit soort spotjes. Alle concurrerende supermarktketens zijn eerder het mikpunt geweest van de stichting en nu zijn wij het", reageert Van Eck op de vraag of hij wakker ligt van het negatieve reclamespotje. 

 

Lees ook: De Peiling: Deen mikpunt kiloknallercampagne Wakker Dier

"Deen eindigt bij ons onderzoek naar supermarktvlees regelmatig bovenin onze kiloknallerranglijst", vertelde Anne Hilhorst van Wakker Dier vanochtend tegen NH Nieuws. "Mede door het gestunt van Deen worden dieren veroordeeld tot een vreselijk leven in industriële stallen. En dat moet stoppen."

Verduurzaming
Van Eck vindt echter dat Deen juist veel doet om dierenleed te voorkomen. "We hebben op bijna alle vleessoorten keurmerken. We werken er hard aan om rundvlees ook te voorzien van een keurmerk. Ook brengen we vegetarisch eten onder de aandacht bij de mensen en hebben we die schappen flink uitgebreid", aldus de Deen-directeur. "Deen is heel bewust bezig met de verduurzaming." 

Op de reacties van De Peiling waren de reacties van de klanten van Deen gemengd. De een is het ermee eens, de ander zegt door deze reclame juist naar de supermarktketen te gaan voor de aanbiedingen. "Wij zijn blij dat de klant loyaal naar ons is en blijft."