Noord-Holland

NL
V

NH Ombudsman: Trouwe Ziggo-klanten niet beloond: "Gewoon opzeggen, dat helpt"

7 december 2017, 07.46 uur

ENKHUIZEN Honderden en honderden reacties kreeg onze Ombudsman na de uitzending van de vorige keer over het klantenbeleid van Ziggo. Trouwe klant Paula Coens uit Enkhuizen mailde ons met een klacht en ze bleek niet de enige.

Paula is al 25 jaar klant bij dezelfde aanbieder: eerst Quicknet, later Ziggo. Maar toen ze gebruik wilde maken van een leuke aanbieding voor een Alles-in-1-pakket kon ze naar haar voordeeltje fluiten. Ziggo geeft alleen voordeeltjes aan nieuwe klanten, kreeg ze te horen, niet aan bestaande klanten.

Dat vond zij onrechtvaardig en daar was ze niet de enige in. Onze mailbox stroomde vol en ook via Facebook werd er veel gereageerd. Allemaal mensen die zich net als Paula niet gewaardeerd voelden als trouwe klant. 

Lees ook: NH Ombudsman: Trouwe Ziggo-klanten niet beloond

In een reactie laat Ziggo weten: "Deze aanbieding geldt voor nieuwe klanten en voor bestaande klanten die nog geen internet in het Ziggopakket hebben." Voor trouwe klanten zijn er volgens Ziggo andere voordelen, zoals het gratis sportkanaal, maar daar zit Paula helemaal niet op te wachten. Ze wil gewoon de korting op haar pakket.

Opzeggen
"Gewoon opzeggen, dat helpt", is een terugkerend advies uit de mails die we ontvingen. Blijkbaar is Ziggo hier wel vatbaar voor. Maar dat geldt niet voor iedereen. Iemand mailde schreef dat iemand aan de servicedesk hem had toegebeten: "Nou, dan ga je toch lekker ergens anders naartoe."

Maar Paula wil helemaal nergens anders naartoe, ze wil gewoon beloond worden als trouwe klant. Onze Ombudsman begrijpt dat goed, nu Ziggo nog.

NH Nieuws