Whatsapp

Noord-Holland

Vervoerder RMC laat gehandicapt stel uren wachten na Kwaku-bezoek

31 juli 2017, 13.07 uur · Aangepast 31 juli 2017, 13.31 uur

AMSTERDAM (AT5) Diana Tijtel en Gerard Konijn uit Amsterdam stonden vannacht uren te wachten op het Anton de Komplein. Ze zouden na een bezoek aan Kwaku weer opgehaald worden door het aanvullend openbaar vervoer, maar de taxi van vervoerder RMC kwam niet opdagen.

Ze zouden om 21.30 uur komen, maar om middernacht was er nog niemand. "Ik heb weer boos opgebeld en kreeg te horen dat het tussen 00.00 uur en 00.15 uur werd. Niemand anders kan ons meenemen met onze scootmobiel."

Diana en Gerard hebben vaker problemen met de nieuwe vervoerder Rotterdamse Mobiliteit Centrale, kortweg RMC. "Ze komen vaak niet op tijd. Als je voor 00.00 uur een taxi bestelt, dan komen ze om 2.30 uur."

Lees ook: Buschauffeurs nemen rolstoel niet mee: Yuriandy kan zwemles niet volgen

RMC heeft sinds begin deze maand het aanvullend openbaar vervoer overgenomen van Connexxion. Sindsdien stromen de klachten binnen. De taxi's komen vaak te laat en een rit blijkt soms duurder dan eerst. Daarbij is de service volgens de gebruikers verslechterd. 

Klachten
Roy Ristie van D66 in Amsterdam-Zuidoost ziet vaker dat ouderen staan te wachten op RMC. "Het blijkt toch dat er in toenemende mate heel veel mensen klagen over het vervoer waar ze recht op hebben."

Als het aan Diana ligt, stopt de gemeente met de samenwerking met RMC. "De gemeente moet gewoon een beter vervoersbedrijf nemen voor mensen met een handicap zoals wij."

Tegenover De Telegraaf stelt RMC de gang van zaken 'zeer spijtig te vinden'. Er was afgelopen weekend een gebrek capaciteit, aldus een woordvoerder. Alle teleurgestelde klanten worden vandaag door het bedrijf gebeld en hun gemaakte kosten worden vergoed. 

Whatsapp