Whatsapp

Noord-Holland

NH Ombudsman: Regiotaxi laat Karola in de kou staan

11 mei 2017, 09.34 uur · Aangepast 18 mei 2017, 19.02 uur

KOOG AAN DE ZAAN Voor de gehandicapte Karola Dekker uit Koog aan de Zaan eindigde een leuk avondje in een domper. Het speciale vervoer van de regiotaxi, waar Karola van afhankelijk is, liet lang op zich wachten.

"Mijn nichtje zit in een gospelkoor en die had een uitvoering. Ik zag er wel een beetje tegenop, omdat de busjes niet altijd op tijd rijden. Maar ik dacht: 'het begint om 20.00 uur. Dat is een mooie tijd,  dan kan ik om 22.15 uur een taxi bestellen. Dan kan ik op tijd klaar staan om op tijd weer thuis te zijn'", zegt Karola tegen NH.

Ze zit in een rolstoel en is dus afhankelijk van speciaal vervoer, georganiseerd door de BIOS-groep. Keurig op het afgesproken tijdstip stond Karola klaar, maar het busje kwam maar niet. Om 23.00 uur besloot ze eens te informeren waar haar vervoer bleef.

Problemen
Ze kreeg te horen dat er wat problemen waren, maar met een kwartiertje geduld zou het busje er zijn. Dat gebeurde niet. Uiteindelijk werd het 00.45 uur voordat Karola, inmiddels flink verkleumd, eindelijk in de taxi plaats kon nemen.

Toen Imka Monsma het verhaal van haar zus hoorde, was ze woedend. Het was immers niet de eerste keer dat de vervoerder het liet afweten. Ze plaatste een oproep via Facebook om te kijken hoe groot dit probleem nu werkelijk was. Het regende berichtjes van mensen die haar klacht herkenden.

Samen met Annemieke Goudsmit van Rolstoelrijders Zaandam opende Imka een speciaal meldpunt om alle klachten in kaart te brengen.

Ook NH Ombudsman is benieuwd naar jouw ervaringen. Mail ze ons: ombudsman@nhmedia.nl.

NH
NH
Whatsapp