Ga naar Content
Noord-Holland

Helft Noord-Hollandse banken telefonisch slecht bereikbaar

13 maart 2017, 11.46 uur · Aangepast 13 maart 2017, 12.20 uur
Door: · Foto: Shutterstock

NOORD-HOLLAND Het telefonisch regelen van bankzaken blijkt voor velen een nogal langdurige en frustrerende aangelegenheid te zijn: bijna de helft van de banken in Noord-Holland blijkt telefonisch slecht bereikbaar te zijn.

Dit blijkt uit de onderzoeksresultaten van Telefoonboek.nl.

De database van het Telefoonboek telt 321 Noord-Hollandse telefoonnummers die vallen onder de categorie 'Bank'. Ongeveer de helft (47,6%) van deze nummers staan geregistreerd als 'slecht bereikbaar'. Dit houdt in dat het drie of meer keer voor is gekomen dat er geen gehoor gegeven werd aan een oproep, en dat het daarbij ook niet mogelijk was om een bericht achter te laten. 

Slechtst bereikbare banken
Benieuwd naar de slechtst bereikbare banken in Noord-Holland? Ze staan hieronder voor u op een rijtje:

  • Hoofdkantoor ABN AMRO (Amsterdam), met 75 mislukte bel-pogingen.
  • ING Bank (Hilversum), met 61 mislukte bel-pogingen. 
  • WorldPay (Amsterdam), met 57 mislukte bel-pogingen. 
  • ING Bank (Hoorn), met 54 mislukte bel-pogingen.
  • Vestigingen die daarentegen weinig tot geen klachten krijgen, zijn onder andere de Rabobank in Alkmaar, de ABN AMRO in Purmerend en de SNS Bank in Haarlem.

    Hoewel de cijfers er slecht uit lijken te zien, scoort Noord-Holland relatief toch beter dan veel andere provincies. In Limburg is bijvoorbeeld bijna driekwart van de banken slecht bereikbaar. 

    Opmerkelijk
    Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordsevice en onderzoeker van Telefoonboek.nl, vindt de resultaten vrij opmerkelijk: "Zeker als je bedenkt dat een groot deel van de klantenservice van banken nog per telefoon gaat. Bovendien gaat het hier om instanties die het geld van hun klanten beheren: die zouden toch altijd bereikbaar moeten zijn voor eventuele vragen over hun rekeningen."