Ga naar Content

RAI komende twee jaar shirtsponsor van Apollo Amsterdam

AMSTERDAM De komende tweeënhalf jaar prijkt er achterop de shirts van Apollo Amsterdam Pro Basketball een nieuwe naam. De basketbalclub en RAI Amsterdam hebben vandaag een tweejarige verbintenis getekend. "Dit brengt ons een grote stap richting meer continuïteit voor de club", aldus Apollo-voorzitter Ramon Siljade.

Het is de eerste keer dat Apollo Amsterdam een meerjarige sponsorovereenkomst tekent. "Daardoor kunnen wij spelers en coaches voor langere tijd vastleggen," zegt Siljade, en dat maakt guard Mack Bruining ambitieus: "Dit jaar kunnen we misschien nog de play-offs halen, en anders zeker volgend jaar."

Voor RAI betekent de deal vooral de mogelijkheid om iets voor de buurt te gaan betekenen, zegt CEO Paul Riemens: "De RAI is verbonden met de verschillende delen van de stad en de communities. Dit is daar een voorbeeld van. We willen in de komende jaren nog veel meer dingen doen om verbonden te raken met Amsterdam en niet alleen maar een kale verbinding met een logootje erop."

Kansarme kinderen
Apollo lijkt daarmee een natuurlijke partner voor RAI. De club wil zich inzetten voor kansarme kinderen en doet dat door basketbal onder hen te promoten. Als onderdeel van de sponsorovereenkomst tussen RAI Amsterdam en de club zullen ook 250 basketballen in de stad uitgedeeld worden via de Stichting 'Elk Kind een Bal'.

De samenwerking tussen Apollo en RAI het nu al mogelijk dat de sport dichter bij de fans komt. De livestream van de thuiswedstrijden in de Apollohal, die door NH Sport worden gemaakt, wordt bovendien naar een hoger niveau getild. Alle thuiswedstrijden van de club zijn live te volgen via nhnieuws.nl/sport.

Foto: NH Nieuws / Wessel Hagen