NH Peilt: Bellen tijdens het afrekenen kan echt niet

NOORD-HOLLAND - Mensen achter de kassa zullen het ongetwijfeld herkennen: klanten die tijdens het afrekenen gewoon blijven bellen. Moeten we dit accepteren of is het onbeschoft gedrag?

Een tankstation in het Overijsselse Wesepe gaat de strijd aan tegen "onfatsoenlijke klanten", schrijft het AD vanmorgen. "In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag verder na uw telefoongesprek." Pas na het lezen van de tekst snappen de klanten dat ze even moeten ophangen, stelt de pompbediende.

Oogcontact
De medewerker ergert zich aan het gedrag van de bellende klanten die zelf vrijwel geen aandacht besteden aan de persoon achter de kassa. "Weet je, dan kijk ik de klant toch ook gewoon niet meer aan? En ik noem het bedrag wat ze moeten betalen ook niet", zegt zij. Na de zoveelste keer dat dit gebeurde werd het blaadje met de tekst opgehangen en het blijkt te werken.

Supermarkten
Bellen tijdens het afrekenen komt echter niet alleen voor bij tankstations. Ook kassamedewerkers van supermarkten, kledingwinkels, snackbars en nog veel meer zaken krijgen vrijwel dagelijks te maken met dit gedrag, dat is ontstaan sinds het altijd en overal bereikbaar zijn, behalve voor de kassamedewerker.

Wat zeg jij?
Kan bellen tijdens het afrekenen écht niet, of moeten we deze ontwikkeling gewoon accepteren? Stem op de poll en geef vooral je mening en ervaringen hierover. We horen het graag en misschien hoor jij jouw mening terug op de radio of televisie!

NH Peilt is de hele dag online, om 12:40 en 16:40 uur op NH Radio en vanaf 17:00 uur bij NH Nieuws op tv. De meeste reacties op NH Peilt staan op de Facebookpagina van NH Nieuws. Geen Facebook maar wel een mening? Mail je verhaal dan naarnhpeilt@nhnieuws.nl

Meer over dit onderwerp:
nh peilt
Deel dit artikel:

Reageren

Recent nieuws