Outletcentrum Sugar City straks op billboards in Peking en Madrid

HALFWEG - Chinezen, Spanjaarden en Italianen worden vanaf 2019 verleid om te komen shoppen in Noord-Holland. Niet in de Amsterdamse Kalverstraat of de Haarlemse Grote Houtstraat, maar in het in aanbouw zijnde outletcentrum op het terrein van Sugar City in Halfweg.

Dat blijkt uit een interview met Sebastian Sommer, de Duitse directeur van de Spaanse ontwikkelaar Neinver, in Noordhollands Dagblad. "We zullen voor dit centrum adverteren in Milaan, Beijing en Madrid", zegt hij. "Dat kunnen we alleen doen, maar ook met hotel- of foodconcepten." 

150 winkels
Vanaf eind 2019 kan het winkelend publiek in Sugar City, zoals het terrein van de voormalige suikerfabriek wordt genoemd, bij zo'n 150 winkels verdeeld over een oppervlakte van 18.000 vierkante meter de winkelmandjes vullen. 

Lees ook: Bouw omstreden outletcentrum Sugar City kan beginnen

Sommer hoopt vooral mensen te trekken die nu nog naar andere outletcentra in bijvoorbeeld Lelystad en Roermond gaan. "Er gaan nu veel Chinezen naar Roermond. Die komen aan op Schiphol en moeten nu drie uur rijden om daar te komen. Die kunnen straks naar Halfweg." 

Concurrentie
De kritiek dat het outletcentrum lokale ondernemers wegconcurreert, wuift hij weg. Het outletcentrum zou juist willen samenwerken met regionale winkeliers in bijvoorbeeld Amsterdam en Haarlem. 

"Wij richten ons op mensen die er een weekend uit willen zijn. Wij willen graag afspraken maken met hotels en restaurants. En in onze winkels kunnen wij aangeven dat de nieuwste modellen tien minuten verderop - in Amsterdam of Haarlem - verkrijgbaar zijn." 

Meer over dit onderwerp:
Zuid-Kennemerland halfweg ondernemen nieuws
Deel dit artikel:

Reageren

Recent nieuws