Ga naar Content

NH Peilt: Reizigers klagen over onbeschoft personeel

AMSTERDAM Reizigers in het openbaar vervoer klagen steen en been over onbeschoft gedrag van het personeel in trein, bus en metro. Het moet en kan veel klantvriendelijker concludeert het jongste kwartaalrapport van het OV loket, meldt De Telegraaf vandaag.

"Een toenemend aantal klachten heeft betrekking op de foute bejegening van klanten in het openbaar vervoer. Uit tal van voorbeelden wordt duidelijk dat de reiziger lang niet altijd op nummer één staat, zoals vervoerders vaak beweren. Er moet meer gedacht worden vanuit de reiziger", citeert de krant een van de aanbevelingen.

Lees ook: NS: Reken niet op zitplek

Het personeel, zoals buschauffeurs en conducteurs, moet beter hun best doen om reizigers netjes tegemoet te treden en goed voor te lichten. Het OV loket kreeg tussen april en juli 893 klachten, 7 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Wat vind jij?
Kom jij louter vriendelijke conducteurs tegen en fluitende buschauffeurs of vind jij ook dat het wel wat klantvriendelijker mag in het openbaar vervoer?

NH Peilt is de hele dag online, om 12:40 en 16:40 uur op NH Radio en vanaf 17:00 uur bij NH Nieuws op tv. De meeste reacties op NH Peilt staan op de Facebookpagina van NH Nieuws. Geen Facebook maar wel een mening? Mail je verhaal dan naar [email protected]

Foto: