HFC ruilt naam shirtsponsor in voor slogan

HAARLEM - Een paar dagen voordat de jaarlijkse teamfoto gemaakt wordt, heeft Koninklijke HFC eindelijk goedkeuring van de KNVB gekregen voor de shirtsponsor. De naam Scotch Whiskey International (SWI) is ingeruild voor de slogan van de sponsor: 'Invest, don't drink' komt er op het tenue van de tweededivisionist te staan.

Volgens voorzitter Gert-Jan Pruijn van Koninklijke HFC heeft het een hoop tijd en energie gekost om de kwestie geregeld te krijgen. "En we moeten waakzaam blijven. Het is een voorlopig akkoord, want de KNVB zegt dat er altijd nieuwe omstandigheden kunnen ontstaan waardoor ze er een ander oordeel over kunnen hebben. Daarom hebben we de uitspraak ook zwart op wit gevraagd."

Boete en voorwaardelijke schorsing
De amateurclub werd vorig jaar onplezierig verrast doordat de bond HFC een boete oplegde van 4540 euro en een voorwaardelijke uitsluiting uit de competitie. Volgens de bond overtrad HFC de reglementen waarin staat dat voetbalclubs geen reclame mogen maken voor alcohol. HFC verdedigde zich hiertegen door te stellen dat SWI een beleggingsbedrijf is en geen bedrijf dat alcohol verkoopt.

Geen winnaar
HFC voelt zich geen winnaar in de zaak die zich inmiddels bijna een jaar voortsleept. Pruijn: "Nee, want de uiting op het shirt is niet zoals die vorig jaar is gemaakt. Nu verwijst hij minder direct naar wiskey als drank. Daarom is hij acceptabel voor de KNVB."

De shirts van HFC worden op dit moment bedrukt. Of ze op tijd klaar zijn voor de fotopresentatie is niet zeker. Pruijn hoopt dat dat lukt. In dat geval kunnen de spelers zaterdag in de oefenwedstrijd van HFC tegen Telstar voor de eerste keer de goedgekeurde shirts aantrekken. 

Deel dit artikel:

Reageren

Recent nieuws