Ga naar Content

NH Peilt: Onkundig winkelpersoneel grote ergernis voor klanten

NH PEILT Klanten weten soms meer over een nieuwe wasmachine dan het winkelpersoneel. Erger jij je aan onkundige verkopers?

Onderzoek
'Driekwart van de Nederlanders heeft vaak het gevoel meer te weten over een product dan de verkoper die ze in een winkel treffen', zegt Pieter van den Broecke van adviesbureau Manhattan Associates in het Algememeen Dagblad. 'De klant die moeite heeft gedaan om naar een winkel te komen, verwacht juist meer informatie dan hij zelf al op internet vindt.'

Wandelende kostenpost
Onder druk van de economische crisis en de groei van internetshoppen hebben winkels de afgelopen jaren flink bezuinigd op hun ervaren verkoopmedewerkers. Winkelpersoneel wordt vaak als wandelende kostenpost gezien.

Bouwmarkt
Vooral van bouwmarktpersoneel schiet de deskundigheid nogal eens tekort. Ook bij elektronicazaken en sportwinkels ontbreekt het volgens veel klanten aan servicegericht personeel met verstand van zaken.

Kansen
Consumenten vinden het menselijke contact in winkels nog altijd belangrijk. 'Webshops zijn altijd open en hebben het grootste assortiment. Maar wat ze niet hebben, zijn winkels met klantgerichte medewerkers', zegt Van den Broecke. 'Daar liggen kansen voor de winkelier.'

Stelling
Ben jij het EENS of ONEENS met de stelling:
Ik erger mij groen en geel aan onkundig winkelpersoneel.

NH Peilt is de hele dag online, om 11:20, 12:40 en 16:40 uur op NH Radio en vanaf 17:00 uur bij NH Nieuws op tv. Dan worden ook internetreacties voorgelezen, dus laat jouw mening aan de hele provincie horen en reageer!

Reageren doe je door je onderaan deze pagina aan te melden via Facebook. Geen Facebook maar wel een mening? Mail je verhaal dan naar [email protected]

Foto: