Ga naar Content
Noord-Holland

Hoofdrol voor Haarlemse house-opa in reclamespot verzekeraar: "Zo lang het stampt, is het goed"

21 oktober 2015, 14.43 uur · Aangepast 21 oktober 2015, 17.32 uur
Door: · Foto: Nationale Nederlanden

HAARLEM De Haarlemse house-opa Johan de Vries is inmiddels een landelijke bekendheid. Nadat hij een paar keer opdook in YouTube-video's, werden zijn energieke danspasjes op dancefeesten en -festivals ook opgemerkt door media. Toch rijst zijn ster nog verder, want sinds kort speelt hij de hoofdrol in een reclamespotje van een verzekeringsmaatschappij.

Nationale Nederlanden heeft de 83-jarige Haarlemmer gestrikt voor een reclamespotje waarin hij zijn passie voor dance uit de doeken doet. Veel jonge festivalbezoekers weten dat het geen grootspraak is, want hij is inmiddels vaste gast op festivals als Dance Valley en Mysteryland. "Het toetje van het leven, noem ik het wel eens."

Lees ook: Dit is 'm dan: de housende opa uit Haarlem

"Toen ik tiener was, moest ik verplicht op dansles", vertelt hij. Hoewel hij destijds de foxtrot, de chachacha en de wals leerde, geeft hij inmiddels toch de voorkeur aan repeterend, gebeuk. "Zo lang het stampt, is het goed."

 Lees ook: Daar is hij weer: de house-opa (83 jaar oud)

abc5media_youtube_0